درد غدد لنفاوی گردن بدون تورم

درد غدد لنفاوی ،درد غدد لنفاوی زیر فک،درد غدد لنفاوی زیر بغل،درد غدد لنفاوی کشاله ران،درد غدد لنفاوی گلو،درد غدد لنفاوی پشت گوش،درد غدد لنفاوی زیر گوش،درد غدد لنفاوی زیر چانه،درد غدد لنفاوی بدون تورم،درد غدد لنفاوی زیر گردن،علت درد غدد لنفاوی زیر فک،درمان درد غدد لنفاوی زیر فک،تورم و درد غدد لنفاوی زیر فک،غدد لنفاوی زیر فک بدون درد

درد غدد لنفاوی

در این مطلب از سایت جسارت می خواهیم در مورد درد غدد لنفاوی و علت آن صحبت کنیم.امیدواریم این مطلب مورد توحه شما عزیزان قرار گیرد.اگر با تورم در ناحیه تحت فکی و اطراف گردن خود مواجه شدید ممکن است مبتلا به اختلالات غدد لنفاوی شده باشید. با مراجعه به متخصصین غدد علت را جویا شوید آن ها برای تشخیص بهتر برای شما سونوگرافی و بیوپسی یا FNA و آزمایشات تکمیلی تجویز خواهند کرد. در ناحیه گردن، زیربغل و کشاله ران غدد لنفاوی وجود دارند که در صورت مواجه با هرنوع عفونت ممکن است متورم شده و واکنش نشان دهند. کوچکترین تورم در این نواحی از بدنتان را جدی بگیرید چون می تواند هشداری برای ابتلای شما به بیماری های بدخیم باشد. غدد لنفاوی همچنین بخشی از دستگاه زهکشی بدن است که ضایعات حاصل از جنگ با عفونت را جمع می‌کنند. غدد کوچک‌تر پراکنده در بدن به تعداد گره‌های لنفی بزرگ‌تر می‌ریزند که در چند نقطه تجمع یافته‌اند، از جمله در زیر بغل، کشالهٔ ران و کنار آرواره‌ها. گاهی این گره‌ها در پاسخ به عفونت در ناحیه‌ای دورتر متورم می‌شوند

درد غدد لنفاوی زیر فک

دلیل درد غدد لنفاوی می ت.اند به دلایلی باشد 1. ابتلا به عفونت علت تورم غدد لنفاوی به دلیل عفونت در اثر سیستم ایمنی بدن برای مبارزه با میکروب ها (باکتری ، ویروس،و غیره) است. غدد لنفاوی معمولی، به اندازه نخود است که در حالت بروز عفونت بزرگ می شوند و در مواردی از روی پوست قابل لمس و دردناک هستند. از زمانی که فردی دچار عفونت می شود و این حالت در وی رخ می دهد تا زمانی که به حالت عادی برگردد ممکن است یک هفته یا بیشتر طول بکشد . 2. ابتلا به لنفوم و یا سرطان خون و یا ایدز سرطان در حال گسترش نزدیک هر غده لنفاوی که باشد، باعث متورم شدن آن می شود . برای مثال : ممکن است سرطان پستان باعث متورم شدن غدد لنفاوی زیربغل شود. ممکن است سرطان حلق باعث متورم شدن غدد لنفاوی در گردن شود. ممکن است که سرطان های ریه و روده باعث متورم شدن غدد لنفاوی داخل حفره شکم شده و ایجاد احساس درد در شکم و قفسه سینه شود. سرطان خون نیز باعث متورم شدن بسیاری از غدد لنفاوی در بدن مثلا در داخل قفسه سینه میشود . به عنوان یک اصل، ورم غدد لنفاوی به علت سرطان ، رشدی آهسته تر ی دارد تا بر اثر عفونت. همچنین در مواردی که بر اثر سرطان می باشد، این غدد بدون درد هستند در حالیکه در عفونت تورم همراه با درد است. 3. سایر عوامل تورم غدد لنفاوی شامل واکنش به برخی داروها، بیماری نقص در ذخیره سازی گلیکوژن ، بیماری کاوازاکی ، بیماری سارکوئیدوز و انواع خاصی از ورم مفاصل.

درد غدد لنفاوی گردن

وعی از گلودرد های ناشی از تورم غدد لنفاوی است . درمان گلو درد استرپتوکوکی بسیار مهم است، چون در غیر این صورت، ممکن است باعث تب روماتیسمی شود که آسیب شدید به قلب می‌رساند. به‌همین دلیل، اگر تورم غدد لنفاوی با گلو درد همراه است، باید حتماً نزد پزشک بروید تا او نمونهٔ برداشته شده از گلوی شما را برای کشت به آزمایشگاه بفرستد. اگر نتیجهٔ کشت وجود استرپتوکوک را نشان دهد، آنتی‌بیوتیک مناسب برای درمان آن تجویز می‌کند.ممکن است عفونت در سر یا صورت شما قرار داشته باشند و ایجاد تورم نمایند . عفونت‌های پوست سر، شقیقه، و صورت و نیز عفونت‌های سینوس و گوش باعث تورم غدد لنفاوی می‌شوند. یک جراح سرو گردن همهٔ اینها را معاینه کرده و در صورت یافتن عفونت، با آنتی‌بیوتیک مناسب آن را درمان می‌کند.

درد غدد لنفاوی زیر بغل

غدد زیر بغل معمولا غدد لنفاوی هستند و بیشتر زمانی که با درد همراه باشد، اولین مسئله‌ای که پزشکان به آن فکر می‌کنند، عفونت است. در برخی موارد تمیز کردن زیر بغل و استفاده از تیغ و ژیلت‌های غیر‌استریل می‌تواند چنین وضعیتی را برای بیمار ایجاد کند.

درد غدد لنفاوی کشاله ران

غدد لنفاوی کشاله ران و یا گره های لنفاوی کشاله ران، در چین بین پا و لگن واقع شده اند. دو نوع از غدد لنفاوی کشاله ران وجود دارد. غدد سطحی و غدد عمیق. این غدد غالبا به دلیل عفونت و یا سرطان که باعث خروج مایع لنفاوی می شوند، متورم خواهند شد. به همین دلیل، بزرگ شدن غدد لنفاوی کشاله ران نشانه مهم بالینی و آسیب شناسی در داخل دیواره شکم، پاها، کشاله ران، باسن، مقعد، پرینه و دستگاه تناسلی خارجی می باشد.غدد لنفاوی در سراسر بدن، در هر گروهی که باشند، مسئول ایجاد ترشح در آن منطقه خاص از بدن هستند. غدد لنفاوی مشترکا در گردن، زیر بغل، کشاله ران و همچنین در مناطق متعدد دیگر بدن نیز یافت می شوند. حدود ۱۰ گره لنفاوی که در مجموع یک گروه را تشکیل می دهند به عنوان غدد لنفاوی سطحی شناخته می شوند. آنها مسئول ترشح پوست و بافت زیر جلدی به دیوار پایین شکم در زیر سطح ناف، ناحیه گلوتئال (باسن)، پرینه، بخش پایین تر از مقعد، دستگاه تناسلی خارجی و پا هستند. غدد لنفاوی سطحی خودشان نیز به غدد لنفاوی عمیق کشاله ران ترشح می کنند. حدود ۳ تا ۵ غده لنفاوی عمقی وجود دارد که پس از ورود ترشح لنف به داخل آن ها از طریق غدد لنفاوی سطحی، آن را تصفیه و فیلتر کرده و مجددا به گردش خون باز می گردانند.

درد غدد لنفاوی ناشی از عفونت

جالب است بدانید که بیش از دوسوم غدد لنفاوی به علت‌هایی که تشخیص داده نمی‌شود، متورم می‌شود. در بقیه موارد نیز بیماری‌های عفونی که شایع‌ترین آن بیماری‌های ویروسی چون سرماخوردگی، آنژین چرکی گلو، بیماری‌های انگلی ناشی از مصرف گوشت‌های نیمه پخته در انواع کباب‌ها و نیز بیماری‌های منتقل شده از حیواناتی چون گربه به انسان است. حتی بیماری‌هایی چون سل و سیفلیس نیز می‌تواند با عوارضی چون ورم غدد لنفاوی گردن و ران همراه باشد. این متخصص بیماری‌های عفونی با اشاره به این‌که غدد لنفاوی دو دسته است و به غدد لنفاوی محیطی چون گردن، زیر بغل و ران پا و غدد مرکزی چون غدد لنفاوی طحال، شکم و قفسه سینه تقسیم می‌شود، می‌گوید: بررسی غدد لنفاوی مرکزی نیز در صورتی که تورم غدد لنفاوی محیطی بدون علت و نشانه‌های شایع باشد و شخص نیز بیش از 50 سال داشته باشد از طریق سونوگرافی و نمونه‌برداری ضروری است؛ زیرا بزرگ شدن غدد لنفاوی طحال، قفسه سینه یا شکم در برخی موارد می‌تواند نشانه‌ای از بیماری‌های خطرناک و بدخیم باشد.

علت درد و  ورم غدد لنفاوی گردن

وعی از گلودرد های ناشی از تورم غدد لنفاوی است . درمان گلو درد استرپتوکوکی بسیار مهم است، چون در غیر این صورت، ممکن است باعث تب روماتیسمی شود که آسیب شدید به قلب می‌رساند. به‌همین دلیل، اگر تورم غدد لنفاوی با گلو درد همراه است، باید حتماً نزد پزشک بروید تا او نمونهٔ برداشته شده از گلوی شما را برای کشت به آزمایشگاه بفرستد. اگر نتیجهٔ کشت وجود استرپتوکوک را نشان دهد، آنتی‌بیوتیک مناسب برای درمان آن تجویز می‌کند.ممکن است عفونت در سر یا صورت شما قرار داشته باشند و ایجاد تورم نمایند . عفونت‌های پوست سر، شقیقه، و صورت و نیز عفونت‌های سینوس و گوش باعث تورم غدد لنفاوی می‌شوند. یک جراح سرو گردن همهٔ اینها را معاینه کرده و در صورت یافتن عفونت، با آنتی‌بیوتیک مناسب آن را درمان می‌کند.

دردمان ورم و درد غدد لنفاوی

چون تورم غدد ناشی از یک عفونت است، درمان آن نیز درمان بیماری اصلی است. آنها را گرم کنید. برای کاهش درد غدد لنفاوی متورم در طی درمان عفونت، حوله‌ای گرم را چهار بار در روز و هر بار به‌مدت ۱۵ دقیقه روی آنها بگذارید. گلو درد استرپتوکوکی را درمان کنید. درمان گلو درد استرپتوکوکی بسیار مهم است، چون در غیر این صورت، ممکن است باعث تب روماتیسمی شود که آسیب شدید به قلب می‌رساند. به‌همین دلیل، اگر تورم غدد لنفاوی با گلو درد همراه است، باید حتماً نزد پزشک بروید تا او نمونهٔ برداشته شده از گلوی شما را برای کشت به آزمایشگاه بفرستد. اگر نتیجهٔ کشت وجود استرپتوکوک را نشان دهد، آنتی‌بیوتیک مناسب برای درمان آن تجویز می‌کند. محل عفونت را بیابید. عفونت‌های پوست سر، شقیقه، و صورت و نیز عفونت‌های سینوس و گوش باعث تورم غدد لنفاوی می‌شوند. پزشک همهٔ اینها را معاینه کرده و در صورت یافتن عفونت، با آنتی‌بیوتیک مناسب آن را درمان می‌کند. آزمایش کنید. اگر پیدا کردن علت تورم غدد لنفاوی مشکل باشد، پزشک ممکن است چندین بار شما را معاینه و آزمایش کند. گاهی علاوه بر آزمایش خون، یا پرتونگاری، نمونه‌ای از بافت درون غده لنفاوی را با روش و سوزن مخصوص برداشته و آزمایش می‌کند. در بسیاری موارد، این کار کوتاه‌ترین و دقیق‌ترین روش تشخیص است. پزشک پوست را بی‌حس کرده و با وارد کردن سوزنی در یک غده لنفی کمی از محتویات درون آن را بیرون می‌کشد و به آزمایشگاه می‌فرستد. غدد لنفاوی حتی با یک گلودرد ساده نیز تحریک خواهند شد و این نشانه خوبی برای فعالیت خوب سیستم ایمنی بدنتان است. برخی افراد در سنین پایین هم ممکن است به اختلالات مربوط به غدد لنفاوی دچار شوند که در صورت درمان به موقع می توانند با این بیماری مبارزه و آن را درمان کنند.

علائم ورم غدد لنفاوی

دستگاه لنفاوی بدن شامل مجموعه ای از اندام ها (مثل طحال و غده تیموس)، رگ ها و تعداد زیادی غده یا گره لنفاوی است که در سراسر بدن وجود دارند. غدد لنفاوی بیشتر در ناحیه سر و گردن وجود دارند. غدد لنفاوی که به طور مکرر دچار ورم می شوند، در این قسمت ها و نیز در زیر بغل و کشاله ران قرار دارند. ورم و بزرگ شدن غدد لنفاوی نشان می دهد در یک محل از بدن، چیزی اشتباه است. وقتی برای اولین بار غدد لنفاوی ورم می کنند، شما متوجه علائم زیر می شوید: – درد و سوزش غدد لنفاوی – ورم و بزرگ شدن غدد لنفاوی به اندازه یک نخود یا لوبیا بیشترین علت ورم غدد لنفاوی، ابتلا به یک بیماری عفونی به خصوص یک عفونت ویروسی مثل سرماخوردگی است

بیشتر بخوانید : لنفوم پوستی چیست ♥ دیسک گردن و درد دست چپ

عفونت ریشه دندان درمان