فروشگاه اینترنتی عبداله غربت

فروشگاه اینترنتی عبداله غربت

فروشگاه اینترنتی عبداله غربت

فروشگاه اینترنتی عبداله غربت

فروشگاه اینترنتی عبداله غربت

کلمات کلیدی

۳ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۷ ثبت شده است

فلافل بچه های رازون در فلافل سرای متین اراک بهترین فلافل سرای اراک

حکیمان دیر دیر خورند

و عابدان نیم سیر

و زاهدان سدّ رمق

و جوانان تا طبق بر گیرند

و پیران تا عرق بکنند

اما قلندران چندان که در معده جای نفس نماند

و بر سفره، روزی کس

فلافل بچه های رازون در فلافل سرای متین اراک

  • هاشم مسگر

آلو خشک کالری

يكشنبه, ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۱۱:۵۷ ق.ظ

اطلاعاتی در مورد اینکه آلو خشک کالری بالایی دارد یا پایین

آلو خشک کالری , کالری آلو خشک , آلو خشک کالری چند است , آلو خشک کالری زیادی دارد

آلو خشک کالری , کالری آلو خشک , آلو خشک کالری چند است , آلو خشک کالری زیادی دارد

اطلاعاتی در مورد اینکه آلو خشک کالری بالایی دارد یا پایین در سایت جسارت.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

آلو خشک کالری

آلو خشک طعم شیرینی دارد، اما قندهای موجود در آن طبیعی و تصفیه نشده اند و بدن آنها را بسیار راحت تر از قندهای سفید می سوزاند،آلو خشک بنابراین مصرف معقول آلو خشک نه تنها باعث چاقی نمی شود، بلکه به خاطر غنی بودن از فیبرها( ۷ گرم فیبر در ۱۰۰ گرم آلو خشک) به کاهش وزن و لاغری بدن کمک می کند. از گنجاندن آلو خشک در وعده های غذایی خود غافل نشوید آلو خشکفیبرها باعث احساس سیری زود هنگام می شوند و از آنجا که دیرهضم هستند و مدت زمان طولانی در معده می مانند احساس گرسنگی را به تأخیر می اندازند.آلو خشکاز این گذشته فیبرها به ویژه به دلیل دفع چربی غذاهای مصرف شده از طریق مدفوع، ذخیره سازی کالری ها را محدودتر می کنند. آلو خشکتوصیه می شود مصرف آلوخشک را در وعده های غذایی خود بگنجانید. البته می توانید در مواقعی که میل شدیدی به خوردن دارید آلو خشک میل کنید. از گنجاندن آلو خشک در وعده های غذایی خود غافل نشوید.توجه داشته باشید هر 100 گرم آلو به طور متوسط 52 کیلو کالری دارد و این میزان برای آلو خشک به 210 کیلو کالری می‌رسد.

خواص آلو خشک بهمراه کالری آن

آلو خشک یک میوه فوق العاده مفید و انتخاب اول افرادی است که دچار یبوست شده اند. آب آلو نیز برای درمان مشکل دفع نوزادان و کودکان کم سن و سال استفاده می شود و البته برای افراد بزرگسال نیز موثر خواهد بود.آلو خشک همان طور که از اسمش پیداست از خشک کردن آلو به دست می آید و یکی از میوه های خشک پرمصرف محسوب می شود.این میوه خشک علاوه بر این که به عنوان یک ملین طبیعی استفاده می شود در ترکیب بسیاری از غذاهای ترش و شیرین نیز کاربرد دارد.آلو خشک با وجود تمام فوایدی که دارد در صورت زیاده روی در مصرف آن مشکل زا خواهد شد. در ادامه به برخی از این مشکلات اشاره می کنیم.

کالری آلوخشک و درمان بیماری ها

آلوخشک شهرت زیادی در رفع یبوست دارد. اما خواص آن فراتر از این حرف‌هاست. می‌توانید در طبخ غذاهایتان و یا به عنوان میان وعده از آلو خشک استفاده کرده و علاوه بر لذت بردن از طعم آن، از خواص یک ماده غذایی سالم و پرخاصیت نیز بهره‌مند شوید. آلوخشک کم کالری و لاغر کننده است آلو خشک حاوی کالری کمی در حدود 20 کیلوکالری انرژی است. در نتیجه آن را همیار لاغری می‌دانند. شاخص گلیسمی این ماده غذایی نیز پایین (40) است. در نتیجه می‌تواند به راحتی و بدون افزایش قند خون، گرسنگی را از بین ببرد. اگر دنبال یک ماده غذایی خوشمزه برای از بین بردن اشتهای زیاد، ریزه‌خواری و کنترل گرسنگی‌تان می‌گردید آلو خشک در خدمتتان است؛ چون سرشار از فیبرهای غذایی است و به راحتی سیرتان می‌کند. آلوخشک خوشگل‌تان می‌کند آلو خشک حاوی میزان قابل توجهی مواد معدنی( آهن، منیزیم، پتاسیم) و ویتامین‌های E ،C و پیش ساز ویتامین A است که از سلول‌ها در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت کرده و مانع از تخریب آن‌ها می‌شوند. آلو خشک سلول‌های شما را از گزند پیری حفظ می‌کند. ویتامین‌ها و مواد مغذی موجود در آن برای حفظ خاصیت ارتجاعی پوست و محدود کردن چین و چروک‌های پوستی فوق‌العاده‌اند. آلو خشک برای مقابله با کلسترول مصرف روزانه آلو خشک باعث کاهش میزان کلسترول بد خون می‌شود. حتما می‌دانید که بالا بودن این کلسترول خطر ابتلا به بیماریهای قلبی عروقی را افزایش می‌دهد. از آنجایی که این میوه منبع خوب پتاسیم و فلاوونوئیدها محسوب می‌شود در نتیجه می‌تواند به طور طبیعی از بروز این بیماری‌ها پیشگیری کند. آلو خشک دوست اسکلت شما آلو خشک سرشار از عنصر بور کمیاب است که به همراه کلسیم و ویتامین D موجود در آن از استخوان‌ها محافظت کرده و مانع از بروز پوکی استخوان می‌شود. مصرف 50 گرم آلوخشک 100 درصد نیاز روزانه به بور را تامین می‌کند. آلو خشک دوستدار دستگاه گوارش آلو خشک سرشار از فیبرهای محلول و غیر محلول در آب است که به هضم راحت غذا کمک کرده و یبوست را از بین می‌برد. 100 گرم آلو خشک 60 درصد نیاز روزانه به فیبر را تامین می‌کند. آلو خشک یک ماده غذایی انرژی‌زا است آلو خشک حاوی گلوکز (45 درصد) است و انرژی مغز را تامین می‌کند. در نتیجه می‌توانید در فصل امتحانات از آن استفاده کنید. این ماده غذایی همچنین منبع فروکتوز (25 درصد) و سوربیتول (30 درصد) است و قند مورد نیاز بدن را تامین می‌کند. این قندها به تدریج جذب بدن می‌شود. این ماده غذایی برای ورزشکاران توصیه می‌شود چون مانع از افزایش ناگهانی قند خون و افت قدرت عضلانی بدن می‌شود. به خاطر اینکه سرشار از منیزیم (45 میلی‌گرم در هر 100 گرم) است که برای تامین انرژی و انقباض عضلانی لازم و ضروری است.

آلو خشک کالری

بیشتر بخوانید :

آشنایی با میزان کالری آلو خشک در بارداری و بدنسازی

درمورد خوردن و خواص گندم پخته در بارداری و طب سنتی

مصرف آلو خورشتی در بارداری باعث رفع مشکلات گوارشی خواهد شد

آشنایی با فواید و خواص ماش سبز در طب سنتی طبع ماش سبز

اطلاعات جامع در مورد خواص گندم از نظر دارویی و درمانی

  • هاشم مسگر

خواص بهار نارنج در بارداری

يكشنبه, ۹ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۰۳:۳۷ ب.ظ

در مورد خواص بهار نارنج در بارداری و حاملگی و شیر دهی

خواص بهار نارنج در بارداری ,خواص عرق بهار نارنج در بارداری,خواص شربت بهار نارنج در بارداری,خواص بهار نارنج در دوران بارداری,خاصیت عرق بهار نارنج در بارداری,فواید عرق بهار نارنج در بارداری,خواص عرق بهار نارنج در دوران بارداری,خواص عرق بهار نارنج برای بارداری,خواص عرق بهار نارنج برای زن باردار,خاصیت عرق بهار نارنج برای زنان باردار,مضرات عرق بهار نارنج در بارداری,بهار نارنج در حاملگی,بهار نارنج در بارداری,عرق بهار نارنج در حاملگی,بهار نارنج در دوران حاملگی,مصرف بهار نارنج در حاملگی,خوردن بهار نارنج در حاملگی,مصرف عرق بهار نارنج در حاملگی,بهار نارنج و حاملگی,بهار نارنج برای حاملگی,عرق بهار نارنج در دوران حاملگی

خواص بهار نارنج در بارداری , خواص عرق بهار نارنج در بارداری , خواص شربت بهار نارنج در بارداری , خواص بهار نارنج در دوران بارداری

در روزهای گرم تابستان که دمای هوا بالا می‌رود و میزان تعریق بدن زیاد می‌شود، خلق و خوی بسیاری از آدم‌ها تحت تاثیر قرار می‌گیرد و تند می‌شود. برای پیشگیری از این حالت توصیه می‌کنیم هر روز عصر نصف لیوان عرق بهارنارنج را با نصف لیوان آب و ۲ قطعه یخ مخلوط کنید و آن را با یک قاشق سکنجبین شیرین کرده و میل کنید.

خواص بهار نارنج در بارداری

بهار نارنج شکوفه بسیار زیبا و خوشبوی درخت نارنج است که در فصل بهار می‌روید و بویی بسیار دلنشین دارد و در فصل های پاییز و زمستان، جای خود را به میوه نارنج می‌‌دهد.  شکوفه‌های بهار نارنج در همان فصل بهار چیده شده و پس از خشک شدن در عطاری‌ها به فروش می‌رسند. از جمله کاربردهای این شکوفه، استفاده از آن در پخت مربا، شربت و به صورت عرق گیاهی است و همچنین به صورت دمنوش هم طعم بسیار خوبی دارد .  مهم‌ترین و مطرح‌ترین خاصیت دارویی عرق گرفته شده از شکوفه‌های درخت نارنج، تاثیر آن روی سیستم عصبی بدن است که به اندازه زیادی آرامش بخش و کنترل کننده هیجانات عصبی می‌باشد. کاربرد دارویی این گل به‌ همان صورت گل خشک و به ‌خصوص عرق در طب گیاهی است .

خواص بهار نارنج در بارداری , خواص عرق بهار نارنج در بارداری , خواص شربت بهار نارنج در بارداری , خواص بهار نارنج در دوران بارداری

مصرف عرق بهار نارنج  هنگام بروز ناراحتی به افراد مبتلا به بیماری غش توصیه می‌شود. لذا وجود یک شیشه از آن در منزل لازم است.

خواص عرق بهار نارنج در بارداری

  عرقی که از شکوفه‌های نارنج تهیه می‌شود عرق بهار نارنج نامیده می‌شود که طبیعت آن نیز گرم و خشک است. خواص بهار نارنج شامل خاصیت نشاط آوری، تقویت کننده مغز، باز کننده گرفتگی مجاری بینی، از بین برنده ترشحات سینوس‌ها و دستگاه تنفس می‌باشد. همچنین این گیاه بسیار آرامبخش می‌باشد و تاثیر مستقیمی روی سیستم عصبی دارد و سردردهای عصبی را درمان میکند.  برای مصرف دارویی، شکوفه‌های بهار نارنج را صبح زود که به حالت غنچه نشکفته است، می‌چینند و سپس در محلی تاریک سریع خشک می ‌کنند تا تغییر رنگ ندهند.

  • هاشم مسگر