فروشگاه اینترنتی عبداله غربت

فروشگاه اینترنتی عبداله غربت

فروشگاه اینترنتی عبداله غربت

فروشگاه اینترنتی عبداله غربت

فروشگاه اینترنتی عبداله غربت

کلمات کلیدی

توصیف بر روی بادام زمینی کوه

دوشنبه, ۱۲ شهریور ۱۳۹۷، ۰۱:۳۶ ق.ظ

توصیف بر روی بادام زمینی کوه

ارتفاع درخت بادام 4 تا 10 متر است و قطر آن می تواند بیش از 30 سانتیمتر باشد. بزرگترین کشورهای تولید کننده بادام در جهان، ایالات متحده و اسپانیا هستند. ایران پنجمین تولید کننده این میوه است که تولید آن 6 درصد است. 49٪ از دانه های بادام از روغن تشکیل شده است، 62٪ آن از اسید اسیدهای غیر اشباع، 24٪ اسید لینولئیک غیر اشباع و 6٪ اسید پالمتیک اشباع شده است. مقدار انرژی در هر 100 گرم از بادام 576 کیلو کالری است. کاشت درخت بادام در باغ آسان است. شما می توانید از آن در فصل زمستان استفاده کنید تا بهار بهار باشد. مراقب باشید که گیاه شما باید خورشید را ببیند و یک هفته در تابستان آبیاری کند. بهترین نوع این محصول در شهر تسوج از آذربایجان شرقی یافت می شود.

در این مقاله، ما در مورد سایت شجاعانه در مورد کوه های آلموند صحبت می کنیم، امیدواریم مورد توجه قرار گیرد.
معرفی میوه های کوهی

بادام کوهستانی نام یک درختچه سبز با برگ های کوچک و باریک در آب و هوای نیمه خشک ایران است. بادام کوهی از گل خانواده سرخیان است. متوسط ​​ارتفاع گیاه بین 2.5 تا 5 متر و قطر تاج پوشش 2 تا 2.5 متر است. گل های سفید بادام معمولا قبل از ظهور برگ در اوایل ماه آوریل ظاهر می شوند. دانه های این گیاه، که بعد از خوردن شیرینی ها، معمولا از اوایل ماه ژوئن تا پایان ماه جاری برداشت می شوند.
بادام کوهستانی و زیستگاه آن

بادام زمینی کوهستانی در خاک های عمیق، نیمه عمیق، سنگریزه، و در بدن های سنگ آهک و سیلیس در قله های کوهی کم پیدا می شود. بومی ایران و منطقه خاورمیانه، وسعت قسمت های جنوبی، مرکزی و شمال شرقی ایران در کوه های سنگی آهکی است. ارتفاع از 800 تا 2700 متر بالاتر از سطح دریا، 150 تا 250 میلیمتر در خط باران است.
محل تولد کوه بادام

این گیاه در مناطق کوهستانی استانهای فارس، کرمان، خوزستان، سیستان و بلوچستان، یزد، اراک، کردستان، بختیاری، تهران، میانه و لرستان و در انواع مختلف خاک رشد می کند.
انواع بادام

ارجناک - یا بادام زاگروسی و بادام، اراک، نوعی بادام، که توزیع آن به جنوب زاگرس در ایران محدود می شود. ارگن - یا بادام، نوعی از بادام است که به طور گسترده در ایران و ترکمنستان مورد استفاده قرار می گیرد. تانگرها - یا فندق یا تنگ، نوعی از بادام است که شما فقط به زاگرس جنوبی ایران میروید. بادام Gennoyi - یا Archen، نوعی بادام است که منحصر به استانهای جنوبی و جنوب شرقی ایران است. بادام شرقی - نوعی از بادام وحشی است که بومی غرب ایران و شمال عراق است.
بادام تلخ چیست؟

بادام تلخ مانند هلو، زردآلو، آلو، سیب، گیلاس و آمیجدالین می تواند در بدن به سیانید تبدیل شود. دو نوع از انواع بادام در سراسر جهان وجود دارد: بادام و جوجه تلخ. برای از بین بردن مواد شیمیایی سمی باید بادام هندی تلقی شود و یا پاستوریزه شود. بادام غنی از پروتئین، ویتامین E، کلسیم، منیزیم، پتاسیم و آهن است که برای بدن مفید است. اما استفاده از بادام تلخ به هیچ وجه قابل توصیه نیست.
نام های دیگر از بادام زمینی کوه

در آذربایجان و زنجان، آن را به عنوان آقالالی قرهی شناخته می شود. در لرستان و بختیاری (Arjan-Arjan - در کردستان به عنوان Tengiz و Tengiz معروف است و در فارس آن را Bakhrk-Urhker نامیده می شود.

  • هاشم مسگر

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی