روش های خانگی برای درمان سرفه مزمن کودکان در طب سنتی

روش های خانگی برای درمان سرفه مزمن کودکان در طب سنتی در سایت جسارت

درمان سرفه مزمن کودکان ،درمان سرفه حاد کودکان ،درمان سرفه مزمن کودکان ،درمان سرفه مزمن در کودکان ،درمان خانگی سرفه مزمن کودکان،درمان سرفه های مزمن در کودکان،درمان سرفه های مزمن کودکان،درمان سرفه حاد در کودکان

درمان سرفه مزمن کودکان ، درمان سرفه کودکان ،درمان گیاهی سرفه مزمن کودکان ، درمان خانگی سرفه مزمن در کودکان 

سرفه مزمن و طولانی کودکان

سرفه کودکان برای والدین نگران کننده است و می‌تواند باعث نگرانی پدر و مادرها شود. با این حال سرفه در کودکان اغلب منشأ طبیعی دارد اما در صورت بروز سرفه های غیرعادی یا مزمن در کودکان، لازم است تا به پزشک مراجعه شود.در واقع سرفه رفلاکس طبیعی بدن است که به دلیل تحریک مژه‌های برونش و دستگاه تنفس، تحریک و توسط اعصاب مرکزی و تحریک دیافراگم ایجاد می‌شود. توسط سرفه، مقدار زیادی ترشحات خارج می‌شود تا راه هوایی باز شده و تنفس راحت‌تر انجام شود. سرفه بر اثر مکانیسم تحریک گاهی خفیف و گاهی شدید است اما علت سرفه هرچه باشد راه‌های درمانی خاصی برای آن وجود دارد که والدین باید به آن توجه کنند. سرفه مزمن یکی از پنج علت شایعی است که باعث مراجعه کودکان به پزشک می‌شود. میزان شیوع سرفه‌های طولانی مدت در کودکان ۵ تا ۱۰ درصد است. شیوع بالای سرفه مزمن تعجب‌آور نیست، چون سرفه کردن علامت ده‌ها بیماری مختلف است. سرفه حاد ناشی از سرماخوردگی یا ویروس تنفسی معولاً ظرف یک ماه برطرف می‌شود، اما سرفه‌ای که مدت بیشتری ادامه داشته باشد، علت جدی‌تری دارد و برای درمان آن باید به متخصص اطفال مراجعه کرد.در این مطلب از سایت جسارت به روش های خانگی برای درمان سرفه مزمن کودکان در طب سنتی می پردازیم. امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

دارو برای سرفه مزمن کودکان

برای درمان سرفه‌های مزمن کودک ابتدا باید علت را متوجه شویم و سپس آن را درمان کنیم و تشخیص صحیح علت سرفه‌ها برای برخورداری از یک درمان کارآمد و موثر الزامی است. تجویز دارو معمولاً موثرترین راه درمان سرفه‌های مزمن است، البته والدین نیز می‌توانند با رعایت توصیه‌های پزشک به بهبود حال فرزندشان کمک کنند.درمان دارویی: داروهای زیر داروهای متداولی است که معمولاً برای درمان و کنترل سرفه مزمن تجویز می‌شود: آنتی هیستامین برای درمان حساسیت. ضداحتقان‌ها برای درمان ترشحات پشت بینی.آنتی بیوتیک برای درمان عفونت .استفاده از بلاک کننده اسید برای درمان رفلاکس.داروهای مدیریت آسم

درمان سرفه مزمن کودکان

یکی علل سرفه های مزمن مثل خیلی از بیماری های دیگر میتواند خشکی باشد پس یکی از فاکتورهای مهم درمان رفع آن تلقی می شود ،کودکان کوچک با شیر مادر و بزرگترها با آب ولرم ،سوپ، آب نارگیل به راحتی می توانند مجرای تنفسی خود را مرطوب کنند. مصرف غذاهای آبکی و گرم مانند سوپ مرغ، انواع آش و سوپ های ساده همواره در طول بیماری سرماخوردگی، سینه درد و سرفه ازجمله تجویزهای پزشکان بوده است، افزودن ادویه جات تند مانند فلفل، پودر سیر یا خود سیر و پودر کاری به این غذاها نیز توصیه می شود.

درمان سرفه مزمن کودکان با عسل

مطالعات نشان داده است عسل در کمک به تسکین سرفه حتی از از داروهای حاوی دکسترومتورفان (یک سرکوب کننده قوی سرفه است) موثرتر می‌باشد.از آنجا که عسل نرم کننده و تسکین دهنده است و آب لیمو می‌تواند به درمان احتقان کمک کند، فقط کافی است مقداری چای در یک لیوان بریزید و به مقدار دلخواه، عسل بهاره و آبلیموی اصل را در آن حل کنید. این نوشیدنی می‌تواند در رها شدن از سرفه‌های مزمن و شدید به شما کمک کند.

درمان سرفه مزمن کودکان با آناناس

مصرف آناناس برای درمان سرفه کمی دور از ذهن به نظر می‌رسد. با توجه به بررسی‌های تحقیقاتی بر ارزش دارویی آناناس، شواهد نشان می‌دهد که ماده‌ای به نام بروملین در آن وجود دارد که یک آنزیم موجود در میوه‌های گرمسیری است. بروملین موجود در آناناس می‌تواند به سرکوب سرفه و نرم کردن خلط در گلو کمک کند.مکمل‌های بروملین نباید توسط کودکان و یا بزرگسالانی که رقیق کننده‌های خون مصرف می‌کنند استفاده شود همچنین، مراقب باشید استفاده از این مکمل روی آنتی‌بیوتیک‌هایی مانند آموکسی‌سیلین اثر کرده و جذب آنتی‌بیوتیک را افزایش می‌دهد لذا قبل از مصرف مکمل‌های جدید و نا‌آشنا با پزشک خود صحبت کنید.

درمان سرفه کودکان با آویشن

آویشن از گیاهان پرمصرف در درمان سرفه است. آویشن باعث باز شدن مجاری تنفسی و هوایی شده و خواص ضد انقباضی و ضد میکروبی دارد. از آویشن، فرآورده‌های دارویی مختلفی ساخته شده که سازمان نظارت بر امور داروی وزارت بهداشت هم آن‌ها را تایید کرده است. از آن جمله می‌توان شربت‌های توسیان، تیمیان، تیمکس، تیم‌آربا، برونکوباریج و برونکوتیدی را نام برد.برای استفاده از آن چند گرم پودر خشک‌شده گیاه را داخل یک لیوان آب‌جوش بریزید و 20 دقیقه دم کنید. سپس محلول را صاف و میل کنید. دم‌کرده یا جوشانده آویشن را می‌توانید با عسل و لیمو نیز مصرف کنید.

درمان گیاهی سرفه مزمن کودکان

در طب سنتی استفاده از چهارگل (گل پنیرک، گل بنفشه، گل ختمی، گل نیلوفر یا گل نسترن) و چهارتخمه (قدومه، اسفرزه، بارهنگ، سه‌پستان و تخم مرو) در درمان سرفه رایج است. این ترکیبات گیاهی یک داروی عمومی به حساب می‌آیند که سردی و گرمی را باهم پوشش می‌دهند و توصیه می‌شود هر دو ساعت یکبار توسط بیمار مصرف شود.استفاده از بخور چهارگل هرشب به مدت پنج دقیقه باعث می‌شود تا ریه‌ها کاملا گرم و مرطوب شود.

چند ترکیب گیاهی موثر در درمان سرفه مزمن

 آویشن را با مقداری نعناع و شیرین بیان مخلوط کنید. از هرکدام 2 قاشق چای‌خوری در یک فنجان ریخته و درب آن را گذاشته و بگذارید به مدت نیم ساعت خیس بخورد. سپس محلول را صاف کنید و نصف فنجان عسل به آن اضافه کنید و بر روی حرارت ملایم بگذارید تا آرام با یک دیگرمخلوط شوند. هر زمان که احساس گلو درد و سرفه داشتید مقداری از این مخلوط مصرف کنید.

– جوشانده گل ختمی، آویشن و زنجبیل به همراه عسل و لیمو از جمله گیاهان دارویی است که برای کاهش یا درمان سرفه‌های شدید موثر هستند.

– حدود 40 قطره تنتور شیرین بیان در یک لیوان آب گرم و نیز یک قاشق موم عسل را که می‌تواند باعث روان شدن مخاط و کاهش سرفه شود را با هم خلوط کنید و مصرف نمایید. البته مصرف آن برای کسانی که دارای فشارخون بالا هستند، ممنوع است.

– از ترکیب زنجبیل، پیازچه و عسل و سپس جوشاندن آن برای حدود 10 دقیقه و نوشیدن آن برای چند بار به عنوان یک معجزه‌گر برای کاهش یا درمان سرفه‌های شدید یا مزمن نام برده شده است.

–  دم‌کرده عناب و زنجبیل نیز در کاهش سرفه بسیار موثر است.

درمان سرفه مزمن کودکان با سوپ مرغ

هر نوع آش و سوپی می‌تواند برای بهبود حساسیت گلو و رفع سرفه موثر باشد. اما سوپ مرغ به دلیل آن‌که سرشار از پروتئین است می‌تواند به‌عنوان یک معجزه برای درمان سرفه به حساب آید.سوپ مرغ دارای خاصیت ضد التهابی نیز هست. این سوپ می‌تواند علائم سرماخوردگی را تسکین دهد، تنگی نفس را از بین ببرد و گلودرد را کاهش دهد.

درمان خانگی سرفه مزمن کودکان

یکی از راحت ترین روش ها برای درمان سرفه کودک، استفاده از پیاز است. تنفس بخور پیاز می‌تواند در درمان سرفه کودک بسیار موثر باشد.همچنین می‌توان یک قاشق چای خوری عسل را با نصف قاشق چای خوری از پیاز رنده شده ترکیب کرد. خوردن دو بار در روز این ترکیب می‌تواند سرفه کودک را تسکین دهد و سوزش گلو را کم کند.با استفاده از چای، تکه‌های پیاز پخته شده و عسل می‌توان یک شربت سرفه درست کرد. این شربت برای درمان سرفه خشک کودکان موثر است.

درمان سرفه مزمن کودکان

مطالب مرتبط :

همه چیز درباره علت و درمان سرفه کودکان زیر یک سال در خواب

معرفی چند شربت برای سرفه کودکان و عوارض مصرف آن ها

روش هایی برای کاهش سرفه کودکان هنگام خواب و علت سرفه شبانه

معرفی بهترین دارو برای سرفه کودکان و روش های درمان خانگی سرفه

موثرترین روش درمان سرفه مزمن خشک در منزل و با طب سنتی

بهترین روش درمان سرفه مزمن خلط دار با طب سنتی