ماسک ماست

ماسک ماست ,ماسک ماست و زردچوبه,ماسک ماست و خیار,ماسک ماست و عسل,ماسک ماست و جوش شیرین,ماسک ماست و آبلیمو,ماسک ماست برای مو,ماسک ماست و جوانه گندم

ماسک ماست , ماسک ماست و زردچوبه , ماسک ماست و خیار , ماسک ماست و عسل

توضیحاتی در مورد ماسک ماست

ماست جزء دسته ی لبنیات است و به دلیل داشتن کلسیم، فسفر، ویتامین های گروه B و روی فراوان استفاده از آن به همه ی افراد توصیه می شود. اما جدا از خواص تغذیه، تاثیرات مناسبی هم روی پوست و مو دارد. در این مطلب از سایت جسارت در مورد ماسک ماست صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.

ماسک ماست برای آفتاب سوختگی

آفتاب سوختگی در اثر اشعه های مضر خورشید ایجاد می شود، به پوست آسیب زده و باعث قرمزی و تاول روی سطح پوست می شود. استفاده از ماست می تواند به التیام سوختکی کمک زیادی کند. دلیل آن وجود روی فراوان و خواص ضد التهابی ماست می باشد.

ماسک ماست برای مرطوب شدن پوست

اگر پوست شما خشک است و نیاز به مرطوب شدن دارد از ماسک ماست استفاده کنید تا نرمی و رطوبت را به پوست خود برگردانید. مواد لازم برای تهیه این ماسک: ۴ قاشق غذاخوری ماست، ۱ قاشق غذاخوری پودر کاکائو، ۱ قاشق چایخوری عسل مواد بالا را داخل یک کاسه به خوبی با هم مخلوط کنید و سپس با قلمو روی پوست صورت و گردن خود بمالید. بعد از مدت نیم ساعت صورت خود را با آب سرد بشویید. استفاده از ماست به صورت موضعی باعث می شود پوست رطوبت پیدا کرده و روشن تر شود. قبلا هم در مورد ماسک های طبیعی صحبت کرده بودیم.

فواید ماست برای مو

اگر از نرم کننده های تجاری خسته شده اید یک بار ماسک موی ماست را امتحان کنید. ماست باعث نرم شدن و خوش حالت شدن موهای شما می شود. مواد لازم برای تهیه ماسک موی ماست: ۴ قاشق غذاخوری ماست، ۲ قاشق غذاخوری ژل آلوئورا، ۲ قاشق غذاخوری روغن نارگیل همه مواد را با هم مخلوط کرده و به موها بمالید، بعد از گذشت یک ساعت موها را با شامپوی معمولی بشویید. ماست به دلیل خواص مرطوب کننده ای که دارد به موهای خشک و آسیب دیده کمک می کند و باعث نرمی و خوش حالت شدن آنها می شود. ۹- کاهش ریزش مو دلایل ریزش موی سر بسیار است، یکی از دلایل آن نرسیدن تغذیه مناسب به فولیکول های مو است. ماست با داشتن مواد مغذی زیاد باعث کاهش ریزش موی شما می شود. مواد لازم برای ماسک کاهش ریزش مو: ماست نصف پیمانه، تخم شنبلیله سه قاشق غذاخوری مواد بالا را با هم مخلوط کرده و با قلمو به ریشه موها و خود موها بمالید و بعد از یک ساعت موهایتان را با شامپوی معمولی بشویید. ماست به دلیل داشتن ویتامین B5 و D فولیکول های مو را تغذیه کرده و از ریزش موها جلوگیری می کند. ۱۰- درمان شوره سر شوره سر مشکلی شایع بین افراد است و شما می توانید به کمک ماست آن را کاهش دهید. موهای خود را به کمی ماست آغشته کرده و ماساژ دهید و بعد از ۲۰ دقیقه موهایتان را با شامپوی معمولی بشویید. یکی از علت های اصلی شوره سر قارچ است. عفونت قارچی باعث می شود سر پوسته پوسته شده و شوره ایجاد شود، ماست با داشتن خواص ضد قارچی به رفع این مشکل کمک می کند.

ماسک ماست برای چین و چروک

با گذشت زمان و افزایش سن چین و چروک ها روی پوست ظاهر می شوند، شما می توانید با استفاده از اسکراب ماست چین و چروک ها را کاهش دهید. مواد لازم برای تهیه اسکراب ماست: ۲ قاشق غذاخوری ماست، ۱ قاشق غذاخوری جو جوها را داخل ماست ریخته و صبر کنید تا کمی نرم شوند، سپس آنها را به خوبی با هم مخلوط کرده و روی پوست صورت و گردن خود با حرکات دورانی ماساژ دهید. ۱۵ دقیقه صبر کنید و سپس پوست خود را با آب سرد بشویید. ماست با داشتن اسیدلاتیک به خوبی مانند یک کرم لایه بردار عمل کرده و سلول های مرده را از روی سطح پوست پاک کرده و باعث درخشان و روشن شدن پوست هم می شود.

انواع ماسک ماست

1. ماسک ماست با کوینوا: پروتئین به تغذیه موهای خشک کمک می کند. از سوی دیگر، کوینوا کمک می کند تا رشته ها را از درون ترمیم کند.روغن های گیاهی دیگری مانند روغن دانه تمشک، روغن زیتون و بادام شیرین نیز به بهبود بافت مو کمک می کنند. اینها همچنین یک برق و درخشندگی خاصی را با موهایتان می دهند.این ماسک مو باید دو بار در هفته برای نتایج اثبات شده استفاده شود. 2. ماسک ماست و عسل: موی وز و خشک می تواند برای شکل دادن سخت باشند.خشکی مو ناشی از کمبود رطوبت است، بنابراین باید مراقبت ویژه ای را با رطوبت به موهای خشک خود داشته باشید. هنگامی که مو به خوبی هیدراته بشود، انعطاف پذیر می شود، به خوبی شکل می گیرد و احساس نرم تر شدن موهایتان را خواهید داشت.عسل باعث جذب آب از جو و اتمسفر به موها می شود و دارای خواص ضد میکروبی و ضد التهابی است که به پیشگیری از شوره سر کمک می کند و از خارش پوست سر جلوگیری می کند.مواد اولیه: 1/2 فنجان ماست 1/4 فنجان عسل 2قاشق غذاخوری روغن زیتون دستورالعمل : همه مواد را در یک کاسه مخلوط کنید، سپس مخلوط را به پوست و موهایتان بزنید و ماساژ دهید. کلاه حمام خود را در پارچه ای بپوشانید و سرتان کنید و حدود 30 دقیقه اجازه دهید تا بماند. موهایتان را بشویید و بعد آن را خشک کنید. حالا از موهای براق خود لذت ببرید. این روند را حداقل دو بار در ماه تکرار کنید تا موها درخشان بودنشان را حفظ کنند.

رفع جوش با ماسک ماست

ماست به عنوان یکی از اصلی ترین درمان های خانگی برای رفع جوش شناخته می شود. استفاده از آن به صورت ماسک می تواند برای پوست مفید باشد. کمی پنبه را به ماست ساده آغشته کرده و روی جوش ها و نواحی مورد نظر بمالید، دقت کنید اگر جوش های چرکی دارید پنبه را روی همه پوست نکشید، برای هر جوش از پنبه ای جدا استفاده کنید تا عفونت به قسمت های دیگر پوست منتقل نشود. شب هنگام خواب این کار را انجام دهید و صبح صورت خود را با آب سرد بشویید. مقادیر بالای روی و اسیدلاکتیک موجود در ماست باعث از بین رفتن جوش های پوستی می شود.

ماسک ماست و روغن نارگیل

مواد مغذی این ماسک، مانند روغن نارگیل، تخم مرغ و ماست، به ترمیم موهای آسیب دیده کمک می کنند.روغن نارگیل مسئول تحریک رشد مو است و ماست مو را نرم می کند. توت فرنگی به مو درخشش می افزاید و تخم مرغ کمک می کند تا مواد معدنی از دست رفته و ویتامین هایی که مو را تغذیه می کنند بازیابی شود.هنگامی که از این ماسک استفاده می کنید، موهای شما به ظاهری ابریشمی و نرم به خود می گیرند. مواد لازم: 1/4 فنجان ماست 3-4 عدد توت فرنگ 2 قاشق غذاخوری روغن نارگیل 1 عدد تخم مرغ دستورالعمل : روغن نارگیل، توت فرنگی و ماست را با هم مخلوط کنید تا خمیر یکنواختی بدست آید. تخم مرغ را به خمیر اضافه کنید و به آرامی مخلوط کنید. ماسک را به موی خشک خود بمالید و اجازه بدهید حدودا سه دقیقه با کلاه حمام پوشیده شود. سپس با شامپو طبیعی موهایتان را بشورید. این فرایند باید هر دو هفته یک بار برای داشتن موهای سالمتر انجام شود.

ماسک ماست و آکنه های پوستی

جوش ها و آکنه های پوستی بعد از مدتی می تواند تبدیل به لکه هایی روی پوست شود، استفاده از مقداری ماست به همراه آبلیمو می تواند روش خوبی برای از بین بردن اینگونه لکه های پوستی باشد. مواد لازم برای تهیه این ماسک: ۱ قاشق غذاخوری ماست، نصف قاشق چایخوری آب لیموترش تازه مواد را در یک کاسه با هم مخلوط کرده و روی لک های صورت بمالید و بعد از مدت ۱۵ دقیقه آن ها را با آب سرد بشویید. از بین رفتن لک ها به خاطر اسیدلاتیک موجود در ماست و لایه برداری خوب آن است. اسیدلاتیک با از بین بردن لایه مرده روی پوست رشد سلول های جدید پوستی را ممکن می کند و این باعث از بین رفتن لک های قدیمی خواهد شد.

ماست برای درخشندگی پوست

مواد مغذی فوق‌العاده‌ای که در ماست وجود دارد، باعث درخشندگی و جوانی پوست می‌شود. این مواد مناسب برای پوست، سبب می‌شوند که ماسک ماست تأثیر به‌سزایی بر پوست داشته باشد. میزان مواد مغذی موجود در ماست بسیار زیاد است اما از بین این مواد مغذی، به چهار مورد از مهم‌ترین آنها که در سلامت پوست نقش پررنگ‌تری دارند، اشاره خواهیم کرد: ۱. روی (زینک) در هر ۱۰۰ گرم ماست تقریبا ۱ میلی‌گرم روی وجود دارد. این ماده‌ی معدنی، خواص ضدالتهابی و مؤثر شناخته‌شده دارد و تکثیر سلولی و رشد بافتی را آسان می‌کند. روی (زینک) به تنظیم چربی پوست نیز کمک می‌کند. این چربی از غدد سبابه (چربی‌ساز) ترشح می‌شود که در نتیجه، آکنه و جوش را بهبود می‌بخشد. ۲. کلسیم همه‌ی ما می‌دانیم که ماست سرشار از کلسیم است، اما آیا می‌دانید که بخش زیادی از پوست، از کلسیم تشکیل شده است؟ بنابراین کلسیم اضافی به سلامت بدن شما کمک می‌کند و علاوه بر تسهیل بازسازی پوست‌تان، از خشکی و کمبود آب آن جلوگیری می‌کند. ۳. ویتامین ب (B) ماست سرشار از ویتامین ب۲ (B2)، ب۵ (B5) و ب۱۲ (B12) است. ویتامین ب۲ (B2) یا ریبوفلاوین، درخشانی و سلامتی پوست شما را تضمین می‌کند. ریبوفلاوین به حفظ رطوبت پوست‌تان کمک می‌کند، سلول‌های پوستی را از آسیب‌ رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند، از تکثیر و رشد سلولی حمایت می‌کند و در ساخت سلول‌های چربی‌ساز مفید نقش دارد. ۴. لاکتیک‌اسید لاکتیک‌اسید یکی از مواد مغذی اصلی موجود در ماست است. این ماده، به‌عنوان یکی از عناصر اصلی تشکیل‌دهنده در بعضی از محصولات بهداشتیِ مراقبت از پوست به‌کار می‌رود. لاکتیک‌اسید یک لایه‌بردار عالی و مرطوب‌کننده پوست است، چین‌وچروک‌های پوست را کاهش می‌دهد، از ایجاد چین‌وچروک‌های جدید و تشکیل خطوط خنده جلوگیری می‌کند؛ به همین دلیل به‌عنوان عامل ضدپیری محسوب می‌شود.

ماسک ماست و سیاهی زیر چشم

کم خوابی و ژنتیک دو عامل اصلی سیاهی زیر چشم است، استفاده از ماست می تواند این سیاهی را کاهش دهد. پنبه را به ماست ساده آغشته کرده و آن را با حرکت ضربه ای به صورت ملایم زیر چشم در نواحی سیاه بمالید و بعد از ۱۵ دقیقه آن را پاک کنید. ماست به خاطر داشتن خواص ضد التهابی پف زیر چشم را کاهش داده و اسیدلاتیک موجود در آن پوست زیر چشم را روشن تر می کند.

احتیاط درباره مصرف ماسک ماست

با اینکه ماسک ماست برای پوست بسیار مفید است، اما برای استفاده از آن باید به برخی نکات مهم توجه کنید. توجه به این نکات به جلوگیری از آسیب‌های احتمالی به پوست‌تان کمک می‌کند. اگر هنگام استفاده از ماسک ماست احساس خفیفی از سوزن‌سوزن‌شدن پیدا می‌کنید، به‌معنای این است که پوست حساسی دارید. حتی ممکن است حالت گزش یا آفتاب‌سوختگی نیز پیدا کنید. در این حالت بلافاصله پوست‌تان را با آب بشویید. بهتر است قبل از استفاده از ماسک ماست، آن را روی بخش کوچکی از پوست‌تان امتحان کنید، زیرا ممکن است به لاکتیک‌اسید یا مواد موجود در ماست حساسیت داشته باشید. در صورتی‌که به مواد لبنی یا نوع آلفا یا بتای هدروکسی‌اسید حساسیت داشته باشید، نمی‌توانید از ماسک ماست استفاده کنید و از فواید آن لذت ببرید. برای تهیه‌ی ماسک حتما از ماست ساده، ارگانیک و پرچرب استفاده کنید. استفاده از ماست پرچرب تأمین رطوبت و مواد مغذی موردنیاز پوست‌تان را تضمین می‌کند.

ماسک ماست و عفونت های پوستی

بسیاری از افراد درگیر عفونت های پوستی مانند انواع عفونت های قارچی هستند، اگر شما به دنبال درمان خانگی برای رفع اینگونه عفونت ها هستید از ماست غافل نشوید. روزی دو بار کمی ماست به محل عفونت بمالید و روی آن را با گاز استریل پانسمان کنید. ماست به دلیل داشتن پروبیوتیک ها برای از بین بردن عفونت های پوستی ناشی از عوامل بیماری زا مفید است.

مطالب مرتبط :

طرز تهیه و خواص ماسک خیار و گلاب برای پوست صورت

طرز تهیه ماسک جوش شیرین و گلاب برای جای جوش

طرز تهیه ماسک خاک رس برای لک و جوش صورت چیست

طرز تهیه و خواص ماسک سیب زمینی برای جای جوش

طرز تهیه ماسک سفیده تخم مرغ و لیمو برای پوست چرب