فروشگاه اینترنتی عبداله غربت

فروشگاه اینترنتی عبداله غربت

فروشگاه اینترنتی عبداله غربت

فروشگاه اینترنتی عبداله غربت

فروشگاه اینترنتی عبداله غربت

کلمات کلیدی

سرطان کبد سفید

سه شنبه, ۱۳ شهریور ۱۳۹۷، ۰۹:۳۶ ق.ظ

سرطان کبد سفید

ریه (شش) یا کبد سفید یک مجموعه پیچیده مخروطی شکل بافت اسفنجی است که به عنوان یک جفت سینه قرار گرفته است. ریه راست شامل 3 قطعه و ریه چپ 2 قطعه است. هر ریه به شاخه ای به نام nyecha متصل است. سرطان ریه یک بیماری است که در آن رشد بافت بدخیم در یک یا هر دو ریه ایجاد می شود. سرطان ریه شایع ترین سرطان در هر دو جنس در سراسر جهان است و بیش از 80 درصد از بیماران مبتلا به این سرطان طی 5 سال از تشخیص دچار می شوند.
سرطان کبد چیست؟

یکی از مهم ترین ارگان های بدن، تا کنون هیچ اندام مصنوعی قادر به انجام کار خود نیست، کبد است. کبد در نزدیکی معده و صفرا قرار دارد. این عضو بزرگترین غده در بدن است. اگر توده های سرطانی به صورت توده ای در شکم بالا سمت راست (کبد) رشد کنند، سرطان کبد رخ داده است. سرطان کبد در مردان شایع تر است و مهمترین علت آن سیروز کبد است. میلیون ها نفر از سالیان متمادی از سرطان کبد، نقش مهمی در تنظیم هورمون ها و متابولیسم، سم زدایی، تجزیه چربی ها و تنظیم پروتئین ها و ویتامین ها دارند، اکنون محل تومور بد است. آنها سفت هستند شایان ذکر است که سرطان های دیگر در بدن ایجاد شده و سپس به کبد، متاستاز کبد یا سرطان کبد ثانویه منتقل می شوند. از هر 100000 نفر در جهان، حدود 30 نفر مبتلا به سرطان کبد هستند که خطر ابتلا به دیابت و هپاتیت را افزایش می دهد.
کبد و سرطان

کبد منبع سمهای انباشته شده است و استفاده طولانی مدت آن موجب سرطان خواهد شد. بدن از طریق کبد و تمام سموم دفع می کند، بنابراین در حیوانات و به طور کلی نیست. این استثنا نیست وقتی که ما کبد مصرف می کنیم، بدن علاوه بر مصرف پروتئین، ویتامین ها و مواد معدنی نیز برخی از سم گوسفند و گاو را معرفی می کند. اگر حیوانات به آنتی بیوتیک ها داده شوند، باقی مانده ها در کبد حیوان جمع شده و به بدن منتقل می شوند. کبد منبع یک ویتامین گروه A، اسید فولیک، روی، منیزیم و پتاسیم است و برای افراد مبتلا به "بیماری هموروماتوز"، یک اختلال ژنتیکی است که نمیتواند دفع آهن و همچنین اسید اوریک و نقرس را توصیه کند. مصرف بیش از حد کبد بیش از حد به کبد منجر می شود، که باعث مسمومیت در سطح سلولی می شود و برای 1 تا 2 بار در ماه توصیه می شود.
تشخیص سرطان کبد

غربالگری با استفاده از سونوگرافی و گاهی آزمایش های آلفا پروتئین در فواصل 6 تا 12 ماه برای افرادی که در معرض خطر ابتلا به سرطان کبد هستند توصیه می شود. این شامل بیماران مبتلا به سیروز که مبتلا به ویروس هپاتیت B یا C هستند. این سرطان را در سطح اولیه تشخیص داده و احتمال موفقیت درمان سرطان موفق را افزایش می دهد.
علائم سرطان کبد

کارسینوم سلول های خونی: حجم شکمی، شکمی و کمر درد، حالت تهوع، کم خونی، زردی، خارش، کاهش وزن و تب. Cholangiocarcinoma: عرق کردن، زردی، درد شکمی، کاهش وزن و بزرگ شدن کبد.

  • هاشم مسگر

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی